Switch to English
Showing you the way
‘Showing you the way’

Geo-Analyse

Geo-Analyse wordt door ons overwegend gebruikt voor onze werkzaamheden in de logistieke sector. 

Geo-Analyse biedt de mogelijkheid om geografische informatie in te zetten bij het plannen en toepassen van marketing activiteiten.

Geo-Analyse maakt gebruik van GIS software om bedrijfsgegevens met een geografische context te kunnen analyseren.

Wat kan Geo-Analyse voor u betekenen?
• U tonen waar uw klanten zich bevinden
• Uw verkoop informatie visualiseren, bijvoorbeeld de omzet gedifferentieerd per type klant
• Informatie voor specifieke gebieden analyseren
• Klanten selecteren binnen bepaalde gebieden
• Klanten binnen een bepaalde radius van een locatie tonen
• Klant-specifieke gebieden met elkaar vergelijken
• Uw verkoopmedewerkers positioneren t.o.v. uw klanten
• Een nieuwe verkooplocatie bepalen
• Simulatie van nieuwe verkoopgebieden

Waarom zou u Geo-Analyse toepassen? 
        
Meer en meer ontstaat de behoefte om grote hoeveelheden informatie snel en eenvoudig te kunnen analyseren en het resultaat te kunnen visualiseren, zonder de weg kwijt te raken in eindeloze rijen cijfers. 

                          "A picture is worth a thousand words ..." ! 

Van nature zijn we overwegend visueel ingesteld, eindeloze rijen cijfers bieden onvoldoende inzicht. 

Het gebruik van grafieken, een algemeen toegepast middel, verschaft geen inzicht in de geografische context van uw informatie.

Hier ligt de kracht van GIS software en BI tools. Door het koppelen van data met de overeenkomstige geografische context, creëert u inzicht d.m.v. digitale kaarten met een grote toegevoegde waarde.


zie onder galerie een aantal voorbeelden van deze toepassing.